شیرترانیکس فارسی

افزودن فیلد یا ویرایش ستون در دیتابیس

قبلاً در خصوص اجرای کوئری در دیتابیس توضیحاتی داده شده بود، اما گاهاً پیش میاد که کاربران نمی‌تونن کوئری مربوطه رو به درستی اجرا کنند ؛ برای این منظور روش دیگه‌ای رو توضیح میدم که بتونید تغییرات رو به صورت دستی در تیبل موردنظرتون اعمال کنید …

به عنوان مثال، کوئری زیر رو در نظر بگیرید :

insert into `settings` (`word` ,`value`) values ( 'POST_TYPES_DELETE_PERIOD',  '14');

این کوئری در تیبل settings تغییراتی لحاظ می‌کنه، که در واقع اضافه کردن word و value جدید هست. بنابراین باید دیتابیس موردنظر رو در phpmyadmin باز کرده و به تیبل settings رجوع کنیم ؛ به سربرگ Insert رفته و در فیلد مقابل word مطابق مثال بنویسیم POST_TYPES_DELETE_PERIOD و در فیلد مقابل value بنویسیم 14 ؛ در نهایت بر روی GO کلیک کنیم تا عملیات INSERT انجام بشه.

کوئری دیگه‌ای رو مثال می‌زنم :

ALTER TABLE  `users` ADD  `user_rating` DOUBLE NOT NULL DEFAULT  '0';

این کوئری ستونی با نام user_rating رو در تیبل users ایجاد می‌کنه ؛ بنابراین باید به تیبل users و سربرگ Structure رجوع کنیم. برای ادامه‌ی کار، در پایین صفحه و در محدوده add column بر روی GO کلیک کنیم …

حالا مطابق کوئری مذکور، فرم باز شده رو تکمیل می‌کنیم :

در کوئری ذکر شده مقدار type برابر با DOUBLE بود و مقداری برای اون در نظر گرفته نشد، اما اگر به‌عنوان مثال در کوئری int(10) ذکر میشد، باید type رو int مشخص کرده و در فیلد length/value مقدار 10 رو وارد می‌کردیم.

و در مثال آخر، به کوئری زیر توجه کنید :

ALTER TABLE  `users` CHANGE  `likes` INT( 10 ) NOT NULL DEFAULT  '0';

در این کوئری قصد داریم تغییراتی در ستون likes تیبل users ایجاد کنیم ؛ بنابراین به تیبل users و سپس ستون likes رجوع کرده و بر روی Change کلیک می‌کنیم. در فرم باز شده تغییرات موردنظر رو به تناسب کوئری ذکر شده وارد کرده و تغییرات رو ذخیره می‌کنیم.


برای اطلاع از آخرین اخبار و تخفیف‌ها کانال تلگرام شیرترانیکس رو دنبال کنید.